Test artykuł

24 listopada, 2024

transpak co-packing usługi pakowania
Transpak

Autor: Transpak

Dlaczego warto przeczytać ten artykuł

Zastanawiasz się, czym dokładnie jest co-packing i czy mógłby stanowić rozwiązanie dla Ciebie i Twojej firmy? Chciałbyś wiedzieć, ile taka usługa kosztuje albo umieć ocenić czy warto z niej korzystać? A może planujesz wybrać co-packera i zastanawiasz się, które kryteria powinieneś przede wszystkim wziąć pod uwagę?

To nie jest typowy tekst o co-packingu, w którym zasypiemy Cię branżową terminologią i informacjami, których tak naprawdę nie potrzebujesz. W poniższym artykule – na jasnych i konkretnych przykładach – przekażemy Ci wszystko, co jako firma FMCG powinieneś o co-packingu wiedzieć, żeby podjąć jak najlepszą dla siebie decyzję. Oto najbardziej praktyczny ekspercki poradnik dotyczący co-packingu, jaki znajdziesz w polskim internecie. Zapraszamy do czytania! 

(A gdybyś miał jakiekolwiek pytania lub wątpliwości, to po prostu kliknij tutaj i porozmawiaj z naszym specjalistą)

Czym właściwie jest ten co-packing?

Co-packing to usługa świadczona firmom z branży FMCG, obejmująca procesy związane z przygotowaniem produktów do sprzedaży detalicznej, takie jak pakowanie, konfekcjonowanie, etykietowanie i foliowanie termokurczliwe. Często w zakres usług co-packera wchodzi również doradztwo przy wyborze opakowań, odbiór i przepakowywanie zwrotów sklepowych, magazynowanie oraz przygotowanie produktów do dalszej wysyłki.

Usługę tę dostarcza co-packer, czyli wyspecjalizowana w co-packingu firma, która posiada wyszkolone w pakowaniu usługowym kadry, zaawansowane procesy, w tym dotyczące kontroli jakości, oraz odpowiednie maszyny. Dzięki tym kompetencjom co-packer jest w stanie realizować wspomniane procesy o wiele wydajniej oraz z mniejszą liczbą kosztownych błędów niż firma, dla której procesy produkcyjne wchodzące w skład co-packingu nie stanowią głównego obszaru działalności. 

Co-packing w praktyce na 5 krótkich przykładach

Jeśli masz jeszcze wątpliwości co do działań, które obejmuje co-packing, to zapoznaj się z poniższymi przykładami. Każdy z nich inspirowany jest prawdziwymi klientami, którzy zdecydowali się na outsourcing jednego, a czasem kilku procesów wchodzących w skład tego obszaru produkcji.

Przykład #1

Producent żywności dostarcza do sieci detalicznych m.in. sól spożywczą. Produkt ten się właściwie nie psuje, ale z uwagi na regulacje prawne nie może mieć daty ważności dłuższej niż maksymalny dozwolony na danym rynku termin ważności. Gdy produkty zbliżają się do końca terminu przydatności, sieć detaliczna kieruje je do co-packera zajmującego się przepakowaniem towaru w nowe opakowania z przedłużoną datą ważności. Produkty są następnie odsyłane z powrotem do sieci.

Przykład #2

Firma kosmetyczna posiadająca w asortymencie serum do twarzy i krem do rąk zamierza przeprowadzić promocję swoich produktów, oferując je jako zestaw „1+1” w atrakcyjne cenie. Wysyła więc towar do co-packera, którego pracownicy za pomocą foliowania termokurczliwego łączą oba produkty w zestaw, a następnie naklejają etykietę z treścią promocyjną. 

Przykład #3

Producent oferuje kilka smaków herbaty, które sprzedawane są w saszetkach. Chciałby, aby z uwagi na zbliżające się święta klienci mogli kupić na prezent duży zestaw zawierający saszetki z różnymi smakami. Dostarcza więc co-packerowi herbatę w hurtowym formacie. Jest ona następnie saszetkowanapakowana w zestawy promocyjne zawierające kilka smaków produktów, a całości nadaje się atrakcyjny, świąteczny wygląd.

Przykład #4

Sklep e-commerce specjalizujący się w sprzedaży artykułów AGD oferuje szeroki asortyment produktów od różnych dostawców. Cały towar dostarczany jest do co-packera w formacie hurtowym. Co-packer zajmuje się pakowaniem oraz etykietowaniem poszczególnych produktów zgodnie z wytycznymi, a następnie wysyła produkty bezpośrednio do klientów indywidualnych. Ponadto, co-packer obsługuje zwroty – przyjmuje odesłane przez klientów produkty, sprawdza ich stan, przepakowuje jeśli jest to konieczne i umieszcza w magazynie, gdzie czekają na kolejne zamówienia.

Przykład #5

Firma wchodząca na rynek odżywek ma całą gamę potrzeb związanych produkcją, pakowaniem oraz promocją swoich produktów. Zwraca się więc do co-packera, który doradza jej jakie opakowania najlepiej sprawdzą się w praktyce oraz przejmuje na siebie mieszanie składników i konfekcję odżywek. Co więcej, pomagając klientowi przy akcji promującej nowe produkty, co-packer składa i towaruje standy z odżywkami, które zostaną następnie umieszczone w eksponowanych miejscach w sklepach detalicznych współpracujących z producentem.

8 typowych problemów, które rozwiązuje co-packing 

Co-packing, jak każda usługa B2B, ma przede wszystkim rozwiązać jakiś kłopot lub pomóc w jakimś wyzwaniu. Poniżej wybraliśmy kilka typowych problemów, z którymi borykają się firmy z branży FMCG i na które co-packing stanowi świetne antidotum.

Problem #1: Szykuję jednorazową akcję marketingową, która wymaga niestandardowego spakowania dużej liczby produktów

Nie ma właściwie firmy z branży FMCG, która nie przeprowadza okresowych promocji lub akcji świątecznych. Dział marketingu decyduje wtedy np. o stworzeniu pasującego do okazji zestawu, w którym łączone są różne produkty. Takie pomysły przynoszą wiele korzyści i jak najbardziej warto z nich korzystać, ale dla osób odpowiedzialnych za działania operacyjne mogą stanowić nie lada wyzwanie. Nagle muszą oni wyjść poza istniejące już w firmie standardowe procesy, a to wymaga np. przeszkolenia ludzi, dostosowania maszyn, zatrudnienia nowych pracowników lub wszystkiego po trochu. 

W takich właśnie okolicznościach przydaje się firma co-packingowa. Dobry co-packer posiada wszystkie kompetencje, które pozwalają przejąć taki proces sprawnie i wydajnie, zapewniając klientowi terminowość i oczekiwaną jakość. Należą do nich przede wszystkim: stały dostęp do ludzi już przeszkolonych w podobnych projektach, odpowiednie mechanizmy kontroli ich pracy, przestrzeń magazynowa i produkcyjna, gdzie można przygotować do sprzedaży detalicznej niemal dowolne wolumeny oraz – co niezwykle istotne przy tego typu inicjatywach – gotowość do natychmiastowego podjęcia działania.

Transpak

Autor artykułu:

Autor: Transpak

  • transpak co-packing usługi pakowania

    Hello world!

    8 lipca, 2024

    Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s, when an…

    Czytaj dalej >>

    WebAsedi

    WebAsedi